هیات کارشناسان مستقل سازمان غذا و داروی آمریکا به اتفاق آرا توصیه کردند این سازمان تزریق دوز دوم یادآور برای واکسن تک‌دوزی کرونای شرکت جانسون‌اندجانسون را تایید کند.

Janssen

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز سازمان غذا و داروی آمریکا همچنین در حال بررسی پایین آوردن سن توصیه‌شده برای تزریق دوز یادآور واکسن کرونای شرکت فایزر به ۴۰ سال است.  

«کمیته مشورتی واکسن‌ها و فراورده‌های زیستی» سازمان غذا و داروی آمریکا روز جمعه از تزریق دوز دوم یادآور واکسن شرکت جانسون‌اندجانسون (با نام تجاری Janssen) به همه افراد ۱۸ ساله و بالاتر که دست کم دو ماه از تزریق دوز اول واکسن‌شان می‌گذرد، حمایت کرد.

گرچه سازمان غذا و داروی آمریکا الزام قانونی به پذیرش توصیه این کمیته ندارد، اما معمولا آن را می‌پذیرد.

در جریان مباحثات کارشناسان این کمیته مشورتی، بسیاری از اعضا به میزان‌های پایین‌تر آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده ناشی از این واکسن در مقایسه با واکسن‌های فایزر و مدرنا که از فناوری mRNA استفاده می‌کنند، اشاره و توصیه کردند که این واکسن تک‌دوزی باید برای همه افراد به صورت دو دوزی تزریق شود.

سازمان غذا و داروی آمریکا ماه گذشته تزریق دوز سوم یادآور واکسن فایزر/بیونتک را برای همه افراد ۶۵ ساله و بالاتر، همه افراد در معرض خطر بیماری شدید کووید-۱۹ و  همه افراد در تماس زیاد با ویروس به دلایل شغلی توصیه کرد.

اکنون مقامات این سازمان می‌گویند با توجه به شواهد به دست آمده درباره کاهش حفاظت ناشی از واکسن فایزر با گذشت زمان، در نظر دارد سن دریافت دوز سوم یادآور را تا ۴۰ سال پایین بیاورد.

علت تعیین حد ۴۰ سال و نه پایین‌تر، نگرانی‌ها درباره احتمال بروز موارد نادر التهاب قلب یا میوکاردیت در مردان جوانتر دریافت‌کننده واکسن فایزر/بیونتک است.

کمیته مشورتی سازمان غذا و داروی آمریکا روز پنجشنبه نیز از تزریق دوز سوم یادآور واکسن کرونای شرکت مدرنا برای همه افراد ۶۵ ساله و بالاتر، افراد در معرض خطر بالای بیماری شدید کووید-۱۹ و افراد در تماس زیاد با ویروس به دلایل شغلی حمایت کرده بود.

کد خبر 632374

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha